| Προηγούμενη σελίδα | Επιστροφή στην αναζήτηση |

Fragments

Ντοκιμαντέρ | 2021 | ΕΓΧ | 1ω 3λ

Σύνδεσμος έργου


Περίληψη

Η πρώτη ιστορία της ταινίας Fragments περιλαμβάνει ένα περιστατικό στο οποίο ρωτάω έναν βιβλιοθηκάριο αν μπορώ να δω το βασιλικό κορεάτικο χειρόγραφο της Βρετανικής Βιβλιοθήκης. Το αίτημά μου εξετάζεται εξονυχιστικά και ο βιβλιοθηκάριος μου προτείνει να κοιτάξω την ψηφιακή έκδοση του χειρογράφου.

Μετά από μερικές ώρες αναμονής, μπορώ επιτέλους να δω το ίδιο το χειρόγραφο με τα μάτια μου, έκπληκτος με το πόσο μεγάλο, όμορφο και περίπλοκο είναι. Το χειρόγραφο απεικονίζει τη βασιλική τελετή για την 60η επέτειο του γάμου της Λαίδης Hyegyeong (1735-1816) και του διαδόχου Sado (1735-1762) το 1809. Έμεινα εμμονή με αυτό το χειρόγραφο και αναζητώ ιστορικές αναφορές της Lady Hyegyeong, της συζύγου του Ο διάδοχος του θρόνου Sado, ο οποίος πέρασε πολλά χρόνια μοναξιάς μόνος του στην Αυλή μετά τη δολοφονία του συζύγου της από τον πεθερό της, βασιλιά Youngjo. Υπήρχαν πολλές εικασίες για το γιατί ο βασιλιάς Youngjo οδηγήθηκε να σκοτώσει τον γιο του. Η Lady Hyegyeong γράφει για αυτά αναδρομικά στα απομνημονεύματά της. Τα απομνημονεύματα ξεχάστηκαν και στη συνέχεια ανακαλύφθηκαν ξανά, αποτελώντας ένα σημαντικό ιστορικό ντοκουμέντο που αφηγείται τις ιστορίες της για τους ανθρώπους στη ζωή της στην αυλή του Joseon.

Αυτή η ιστορία της τελευταίας μοναρχίας, πριν η Κορέα υποστεί πολλαπλά τραύματα, με γοητεύει. Η εποχή που έζησε η Lady Hyegyeong Hong θεωρείται για τους ιστορικούς ως η «αναγέννηση της δυναστείας Joseon» και ήταν διαβόητη για τις σοβαρές δικομματικές πολιτικές της μάχες. Αυτή η πρώτη ιστορία αγγίζει την αρχαία περίοδο της Κορέας. Ο φόβος που έζησε η λαίδη Hyegyeong, καθώς οι πολιτικές μάχες συγκλόνισαν ακόμη και αυτούς που βρίσκονταν στους θρόνους, παραλληλίζεται με τη σύγχρονη πολιτική της Κορέας και τον αγώνα μεταξύ γιγάντων εθνικών κρατών, καθώς και με τη διαίρεση μεταξύ αριστεράς και δεξιάς. Συνάντησα επιμελητές στο Early Printing Museum, στο Korea Palace Museum, στο National Museum of Korea και στο Kansong Museum για να προσδιορίσω το νόημα του χειρογράφου από πολλές οπτικές γωνίες. Κοντά στο τέλος της ταινίας, συνειδητοποίησα γιατί με τράβηξε το συγκεκριμένο χειρόγραφο μετά από μια συνέντευξη με μια Βρετανίδα συγγραφέα Μάργκαρετ Ντράμπλ σχετικά με το κίνητρο πίσω από την προσαρμογή των απομνημονευμάτων της στο μυθιστόρημά της The Red Queen το 2004. Σηματοδότησε την έλευση του «μοντέρνου υποκειμένου» και το τραύμα που επηρέασε την ιστοριογραφία της Κορέας.

Το δεύτερο νήμα είναι ένας αυτοβιογραφικός λογαριασμός. Απεικόνισα τα ιστορικά γεγονότα της δεκαετίας του 1990 καθώς και τις επιμελήσεις των εκθέσεων της δεκαετίας του 2000. Η προσωπική μου ανάμνηση έχει αναμειχθεί με εικόνες μέσων. Πλάνα από τις εκθέσεις μου αναμειγνύονται με προσωπικές αναμνήσεις καθώς και ρεπορτάζ από τα μέσα ενημέρωσης. Η εκπαίδευσή μου είναι ευρωκεντρική και στη δυτική καλλιτεχνική παράδοση, όπου η ταινία αγγίζει αυτά τα ορόσημα, ενώ μοιράζεται επίσης πώς η καταγωγή μου φαίνεται συχνά να μου μιλάει. Από την πρώτη μου προσπάθεια να σχεδιάσω μια έκθεση με «χέρια» μέχρι πλάνα εκθέσεων από τα μέσα ενημέρωσης, δείχνω την εξέλιξή μου μέσα από παρασκηνιακές ιστορίες επισκέψεων στο στούντιο, προγραμματισμό εκθέσεων, εκ των υστέρων και τύψεις.

Η τρίτη ιστορία έχει γίνει αχώριστη από τις δύο παραπάνω ιστορίες. Αυτό περιλαμβάνει ανέκδοτα που ειπώθηκαν από πολλές συνεντεύξεις, ξεκινώντας με τρεις βασικούς καλλιτέχνες, και μεταβαίνοντας σε διάφορους ανθρώπους που συνδέονται άμεσα με τον κόσμο των τριών βασικών Κορεατών καλλιτεχνών για την έρευνά μου. Η υπόθεσή μου είναι ότι η εποχή της Κορέας της δεκαετίας του 1990 κατέχει το κλειδί για την κατανόηση των έργων αυτών των βασικών καλλιτεχνών. Η μνήμη τους γίνεται η εκτεταμένη μου μνήμη, αλλά και κάτι από το παρελθόν.

Από την οπτική γωνία του πρώτου προσώπου, το ον που μιλάει είναι «Εγώ» - ένας Κορεάτης επιμελητής που έλαβε διαπολιτισμική εκπαίδευση στο Λονδίνο. Ακολουθώντας την ανάγκη για μια πιο διακρατική ερμηνεία, η ταινία Fragments πραγματεύεται την ευρωκεντρική ιστορία και την αμετάφραστη ικανότητα ορισμένων από τις έννοιες. Οι διαφοροποιημένες προσεγγίσεις που έχουν χρησιμοποιήσει οι καλλιτέχνες και η επιθυμία μου να κατανοήσω και να ερμηνεύσω το έργο των καλλιτεχνών εκδηλώνονται στην ταινία.

Τα έργα των καλλιτεχνών γίνονται σημαντικές άγκυρες για την κατανόηση των υποκειμενικών τους εμπειριών. Αυτές οι αναμνήσεις όχι μόνο ανοίγουν πόρτες για την κατανόηση των γραπτών και των έργων τέχνης τους, αλλά παρέχουν επίσης εναλλακτικές προοπτικές για εξέταση. Τα απομνημονεύματα της λαίδης Hyegyeong αποδεικνύονται επίσης στον υποκειμενικό πυρήνα του σύγχρονου θέματος - το λέιτ μοτίβο της ταινίας.


Σκηνοθέτης: Stephanie Seungmin Kim
Έίδος: Ντοκιμαντέρ
Έτος ολοκλήρωσης: 2021
Χώρα προέλευσης: Δημοκρατία της Κορέας

Φωτογραφίες

Τρέιλερ

Συντελεστές

Σκηνοθέτης

Σεναριογράφος

Παραγωγός

Επιστροφή στην αναζήτηση
Προηγούμενη σελίδα